CONCEPT AMG GT XX: Performansın yeni boyutu

TAKİP ET

Geleceğin performansı, olağanüstü teknoloji, üstün dayanıklılık, hiper hızlı şarj ve son derece duygusal bir tasarımla geliyor. CONCEPT AMG GT XX, Mercedes-AMG'nin yakında piyasaya süreceği dört kapılı seri üretim spor otomobili ile ilgili etkileyici bir fikir veren öncü bir teknoloji programı. Affalterbach markası, sıfırdan geliştirilen üç eksenel akılı motor ve yüksek performanslı batarya ile yepyeni bir performans boyutu sağlayan devrim niteliğinde bir sürüş konsepti sunuyor. Bu konsept, yüksek performanslı AMG Elektrik Mimarisi (AMG.EA) temelinde geliştirilen sonraki seri üretim modellerinde kullanılması planlanan çok sayıda teknik çözümü içeriyor.

(İSTANBUL) - Geleceğin performansı, olağanüstü teknoloji, üstün dayanıklılık, hiper hızlı şarj ve son derece duygusal bir tasarımla geliyor. CONCEPT AMG GT XX, Mercedes-AMG'nin yakında piyasaya süreceği dört kapılı seri üretim spor otomobili ile ilgili etkileyici bir fikir veren öncü bir teknoloji programı. Affalterbach markası, sıfırdan geliştirilen üç eksenel akılı motor ve yüksek performanslı batarya ile yepyeni bir performans boyutu sağlayan devrim niteliğinde bir sürüş konsepti sunuyor. Bu konsept, yüksek performanslı AMG Elektrik Mimarisi (AMG.EA) temelinde geliştirilen sonraki seri üretim modellerinde kullanılması planlanan çok sayıda teknik çözümü içeriyor.

Öncü teknoloji programı, AMG.EA yüksek performans mimarisini temel alan ilk seri üretim modele ilişkin bilgiler sunuyor. Üç eksenel akılı motorlu devrim niteliğindeki sürüş konsepti, 1.000 kW'ın (>1.360 hp) üzerinde maksimum güç çıkışı sunuyor. Doğrudan soğutmalı silindirik hücrelere sahip çığır açan yüksek voltajlı batarya, yolda ve şarj istasyonunda üstün ve sürekli performans sağlıyor. Konsept araç, yaklaşık beş dakikada Affalterbach'tan Spa-Francorchamps'a olan 400 kilometrelik mesafeyi (WLTP) gidecek şekilde şarj edilebiliyor.

Devrim niteliğinde sürüş sistemleri: Yüksek performanslı eksenel akılı motor ve yeni batarya teknolojisi

Mercedes-Benz performans ve spor otomobil markasının neredeyse 60 yıllık tarihinde, sürüş sistemi her zaman aracın kalbini oluşturdu. Affalterbach'daki ekip, yenilikçi eksenel akılı motor şeklinde devrim niteliğinde bir sürüş teknolojisi sunan CONCEPT AMG GT XX ile bu geleneği sürdürüyor.

Teknolojik altyapısı, Mercedes-Benz AG'nin yüzde 100 iştiraki olan İngiliz elektrik motoru uzmanı YASA tarafından geliştirildi. Yaklaşım, CONCEPT AMG GT XX'te ve ardından seri üretimde uygulanması için yepyeni bir performans düzeyine taşındı. Bu, Mercedes-AMG ve YASA'nın teknoloji uzmanları arasındaki iş birliği ile gerçekleştirildi. Affalterbach'taki performans uzmanları, teknoloji taşıyıcısındaki motorların yüksek performansını en iyi şekilde kullanan çalışma stratejisi için yazılımı da geliştirdi. Yenilikçi elektrik motorları, son derece kompakt bir paketten yüksek güç sağlıyor ve 2026 yılında Mercedes-AMG'nin seri üretiminde kullanılacak.

CONCEPT AMG GT XX, 1.000 kW'ın üzerindeki maksimum güç çıkışı sayesinde 360 km/s'in üzerinde azami hıza ulaşabiliyor. Yeni yüksek performanslı batarya ile üç eksenel akılı motoru, özellikle sürekli güç sağlama açısından tamamen yeni bir seviyeye ulaşıyor. Bu sayede CONCEPT AMG GT XX, sınırlarını defalarca zorlayarak, elektrikli mobilite dünyasında şimdiye kadar neredeyse düşünülemez olan yeni bir sürekli performans seviyesi sunuyor. Batarya, yoğun sürüş sırasında bile optimum sıcaklık aralığında kalıyor. Bu sayede sadece yolda performans sağlamıyor aynı zamanda son derece hızlı şarj imkanı da sunuyor. Konsept araç, yaklaşık beş dakika içinde 400 kilometrelik mesafe (WLTP) için yeniden şarj edilebiliyor. Bu da Affalterbach'tan Spa-Francorchamps'a olan mesafeye yaklaşık olarak eşit. Şarj için durmasından sonra araç hemen tekrar tam güç sağlayabiliyor ki bu, daha önce görülmemiş bir özellik.

Batarya hücrelerinin akıllı doğrudan soğutulması

Her hücre lazerle kaynaklanmış plastik modüller içine yerleştiriliyor ve bu süreçte performans da ön planda tutuluyor. Doğrudan hücre soğutma, optimum ısı dağılımını sağlamak için plastik modüllere entegre edilmiş. Elektrik iletkenliği olmayan özel bir yağ bazlı yüksek teknoloji soğutucu, her bir hücrenin etrafında dolaşarak optimum sıcaklığın korunmasını sağlıyor. Soğutucu, modüller içerisindeki tüm hücrelerin eşit şekilde soğutulması için optimize edilmiş soğutma kanalları boyunca akıyor. Özel bir borulama sistemi, soğutma yağının hücreler arasında eşit şekilde dağılmasını garanti ediyor. CONCEPT AMG GT XX modelinde 3 binden fazla hücre bulunuyor.

Lityum-iyon enerji depolama ünitesi, 800 voltun üzerinde yüksek bir gerilime sahip. Bu da genel performansa katkıda bulunuyor. Yüksek voltajın avantajları arasında daha hafif kablolama sayesinde düşük ağırlık, daha yüksek sürekli güç çıkışı ve daha kısa batarya şarj süreleri yer alıyor. Ayrıca, şarj kablosu üzerinden yaşanan enerji kayıpları da önemli ölçüde azalıyor.

Neredeyse yakıt ikmali kadar hızlı şarj

Şarj performansı da yine doğrudan soğutma sayesinde yeni standartlar belirliyor. Bu, şarj sırasında hücrelerin ve güç hatlarının optimize edilmiş termal yönetimi ile birleşiyor. CONCEPT AMG GT XX, şarj eğrisinin geniş bir aralığında 1000 amperde 850 kW'ın üzerinde çok yüksek bir ortalama şarj gücü elde ediyor.

MBUX Fluid Light boya

CONCEPT AMG GT XX’in dış yüzeyi, ışıldayan boya bölümleriyle parlıyor. Bu sayede araç gövdesinin belirli bölümlerinde gece etkileyici görsel efektler elde ediliyor. Bu teknoloji için Ar-Ge uzmanları elektrolüminesans teknolojisini kullanarak özel renk pigmentlerinin alternatif akıma maruz kaldığında ışık yaymasını sağladılar. Sonuç olarak da karanlıkta açıkça fark edilen parlak bir boya kaplaması elde edildi. Ancak bu boya yalnızca gece vereceği görsellik için değil şarj sürecinde haberleşme amacıyla da kullanılarak kullanıcı deneyimini görsel olarak zenginleştiriyor. Şarj sırasında bölümler sırayla kapanıyor ve hepsi kapandığında aracın harekete hazır olduğu anlaşılıyor ve yola çıkarken de başka bir sinyal veriyor.

ADVERTORIAL YAYIN