Reklam
(ANKARA) - Vatan Partisi MYK Üyesi ve İşçi-Sendika Bürosu Başkanı Hüseyin Karanlık, "Türk-İş ve Hak-İş sendikalarımızın 600 bin kamu işçisi adına yürüttükleri toplu sözleşme görüşmelerinde gelinen bu aşamada aldıkları grev kararları sonuna kadar haklıdır" dedi.Vatan Partisi MYK Üyesi ve İşçi-Sendika Bürosu Başkanı Hüseyin Karanlık, kamu işçileri adına yürütülen toplu iş sözleşmesi görüşmeleri ve sendikaların grev kararına ilişkin yazılı açıklama yaptı. Karanlık, açıklamasında şunları kaydetti:"İşçi ne cevap verirse yerindedir ve sonuna kadar haklı olacaktır""Türk-İş'in grev kararı, bunun uygulanması, hatta ötesi eylemler sonuna kadar haklıdır. Türk-İş ve Hak-İş sendikalarımızın 600 bin kamu işçisi adına yürüttükleri toplu sözleşme görüşmelerinde gelinen bu aşamada aldıkları grev kararları sonuna kadar haklıdır. Bu kararların hayata geçirilerek fiilen greve gidilmesi de sonuna kadar haklıdır. Hatta süreç içinde gündeme gelebilecek daha ileri ve daha geniş kitleleri kucaklayan eylem biçimleri de sonuna kadar haklı olacaktır.Çünkü hükümet TİS görüşmeleri boyunca işçiye ve sendikalarına karşı ciddiyetsiz ve saygıdan uzak tutumlar içinde olmuştur. Son olarak da herkesin gözünün içine bakarak verdikleri sözden dönmüş ve görüşmeleri çıkmaza sokmuştur. Adeta 600 bin işçiyle alay eder konuma düşmüştür.
Hükümet, sürecin başında işçinin masaya getirdiği öneriler karşısında uzunca süre yanıt bile vermemiş, sonraki günlerde de komik rakamlar ortaya atmıştır. Daha sonra da işçinin kararlı tutumu karşısında yüzde 24 zam ve sonraki altı aylık dönemler için gerçekleşen enflasyon oranında ücret artışını kabul ettiklerini açıklamıştır. Ancak ne dolap döndüyse, hükümet bu açıklamasında da deri dönmüştür. Sonuçta bardağı taşırma noktasına gelmiştir. Bu durumda işçi ne cevap verirse yerindedir ve sonuna kadar haklı olacaktır."
Hükümet, sürecin başında işçinin masaya getirdiği öneriler karşısında uzunca süre yanıt bile vermemiş, sonraki günlerde de komik rakamlar ortaya atmıştır. Daha sonra da işçinin kararlı tutumu karşısında yüzde 24 zam ve sonraki altı aylık dönemler için gerçekleşen enflasyon oranında ücret artışını kabul ettiklerini açıklamıştır. Ancak ne dolap döndüyse, hükümet bu açıklamasında da deri dönmüştür. Sonuçta bardağı taşırma noktasına gelmiştir. Bu durumda işçi ne cevap verirse yerindedir ve sonuna kadar haklı olacaktır."
Reklam





